Korzyści wynikające z Witamina B6

Korzyści wynikające z Witamina B6

orzechy
Orzechy są dobrym źródłem Vitmin B6.

Witamina B6 , zwany także pirydoksyna, jest istotne, witamina rozpuszczalna w wodzie ciało wymaga na co dzień do prawidłowego funkcjonowania. Witamina ta bierze udział w reakcji enzymatycznych, metabolizmie białek i układu odpornościowego w organizmie.

Jakie są korzyści z Biorąc B6?


Możesz uzyskać korzyści dla zdrowia witaminy B6 przez spożywanie pokarmów bogatych w B6 lub suplementów diety. Jeśli jednak zużywają tej witaminy z suplementów diety, ważne jest, aby najpierw porozmawiać z lekarzem i spożywać tylko zalecane, bezpieczne dawki.

Korygowanie B6 Niedobór

Biorąc B6 suplementy mogą pomóc złagodzić objawy związane z niedoborem. Według Urzędu suplementów diety , objawy niedoboru mogą obejmować:

  • Rodzaj niedokrwistoÅ›ci, zwanej niedokrwistoÅ›ci mikrocytarnej
  • Zapalenie skóry
  • OsÅ‚abiony ukÅ‚ad odpornoÅ›ciowy
  • Zamieszanie
  • Depresja
  • Drażliwość i napady drgawek u niemowlÄ…t

Zgodnie z Medline Plus , większość dorosłych wymagają od 2,5 do 25 miligramów witaminy B6 dziennie, aby pomóc poprawić niedociągnięcia, i kobiety, które biorą pigułki antykoncepcyjne powinny spożywać od 25 do 30 miligramów na dobę, aby pomóc poprawić niedobór. Porozmawiaj ze swoim lekarzem przed podjęciem jakichkolwiek B6 suplement do upewnić się, że dla Ciebie bezpieczny.

Relief zespołu napięcia przedmiesiączkowego (PMS)

Niektóre badania wskazują, że suplementacja witaminą B6 może złagodzić objawy związane z zespołem napięcia przedmiesiączkowego, czy PMS. Medline raporty Plus, że dawki stosowane w leczeniu objawy PMS waha się od 50 do 100 miligramów dziennie. Badania opublikowane w edycji 2009 kanadyjski Journal of Clinical Pharmacology , że chociaż wapnia najbardziej skuteczne w łagodzeniu objawów PMS, wyniki pokazały, że suplementy mogą również skutecznie leczyć zespół napięcia przedmiesiączkowego.

W leczeniu napadów padaczkowych

Witamina B6 jest stosowany w leczeniu drgawek spowodowane niedoborem, zwłaszcza u niemowląt i dzieci. Według badań opublikowanych w 2011 wydanie Genetyki Molekularnej i Metabolizm , skuteczne dawki stosowane w leczeniu napadów zakres od 15 do 30 miligramów na kilogram masy ciała dla niemowląt i małych do 500 miligramów dziennie dla dorosłych. Zawsze należy skonsultować się z lekarzem przed podjęciem B6 uzupełnia lub dając im do dziecka.

Produkcja przeciwciał

Witamina B6 bierze udział w produkcji przeciwciał w organizmie, co pomaga zwalczać choroby. Spożywanie odpowiedniej ilości tej witaminy na co dzień pomoże wzmocnić układ odpornościowy i utrzymać się jako zdrowe. Dla maksymalnej produkcji przeciwciał, zużywają co najmniej Institute of Medicine w minimalnych wymagań codziennie od wieku i płci grupy.

Kontroli glikemii

Zgodnie z Medline Plus , spożywanie odpowiednich ilości witaminy B6 może pomóc w kontroli poziomu cukru we krwi w organizmie. Jest to szczególnie korzystne, jeśli masz cukrzycę, pre-diabetes, lub są narażone na ryzyko rozwoju cukrzycy. Aby pomóc zapewnić poziom cukru we krwi w normie, spożywać co najmniej Instytutu Medycyny minimalne wymagania na dobę.

Najlepszym źródłem witaminy B6


. Suplementy i odżywki są najlepsze źródła B6 pokarmy bogate obejmują:

  • MiÄ™so
  • Ryba
  • Drób
  • Ciecierzyca
  • Niektóre wzbogacone pÅ‚atki Å›niadaniowe
  • Banany
  • Orzechy
  • Twaróg
  • Ziemniaki
  • CaÅ‚e ziarna

Witamina B6 Wymagania

Minimalna ilość tej witaminy, które wymagają na co dzień zależy od płci i wieku. Instytut Medycyny zapewnia minimalne dzienne zapotrzebowanie w następujący sposób:

Grupa ludności Wiek Dziennego zapotrzebowania
Niemowlęta 0 do 6 miesięcy 0,1 mg
Niemowlęta 6 do 12 miesięcy 0,3 mg
Dzieci 1 do 3 0,5 miligrama
Dzieci 4 do 8 0,6 mg
Dzieci 9 do 13 1,0 mg
Dziewczyny 14 do 18 1,2 mg
Chłopcy 14 do 18 1,3 miligrama
Kobiety 19 do 50 1,3 miligrama
Kobiety Ponad 50 1,5 mg
Mężczyźni 19 do 50 1,3 miligrama
Mężczyźni Ponad 50 1,7 mg
Kobiety w ciąży Wszystkie grupy wiekowe 1,9 mg
Kobiet karmiÄ…cych piersiÄ… Wszystkie grupy wiekowe 2,0 mg

Porozmawiaj ze swoim lekarzem

Porozmawiaj ze swoim lekarzem przed podjęciem jakiejkolwiek formie suplementu diety, w tym niektóre multiwitaminy. Spożywanie zbyt dużo tej witaminy może powodować negatywne skutki dla zdrowia, takich jak słaba koordynacja, drętwienie lub upośledzeniem czuciowym. Suplementy diety mogą również wchodzić w interakcje z niektórymi lekami. Przez jedzenie dobrze wyważony i zdrowej diety, prawdopodobnie będziesz spożywać wystarczających ilości witaminy B6 na co dzień.

Podobne tematy